11 Mart 2013 Pazartesi

BAHAR GELİYOR.


Dün hava çok güzeldi arıların kontrollerini yaptım.Kovanlarımın biri anasızdı açık yavrulu çerçeve vermiştim. 12 Mart'ta ana çıkacağını varsayarak, ana yapıp memeden çıkmış bile burada yavrunun kaç günlük olduğunu hesaplamadım kovana verdiğim tarihi hesapladım.Şimdi erkek arılarla çiftleşmesini bekliyorum.Kovanlarda erkek arı yok,erkek arı gözleri var 3 hafta içerisinde çiftleşmezse dölsüz yumurta atar,bekleyip göreceğim.İşte bir arıcının kendi ana arılarını üretmesinin önemi, olsaydı hemen verirdim.Kısmetse bu sene ana arı üreteceğim.

2 yorum:

  1. Cihan Bey bu tarihte çifteşen anadan fayda gelmez.En güzel olan zayıf bir arı ile birleştirmek.Ana üretmek her arıcının öğrenmesi gereken bir konu.selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgilendirmeniz için teşekkür ederim.Dikkate alacağım.

      Sil