7 Eylül 2012 Cuma

2012 SEZONUNUN SONBAHAR ARI BÖLMESİ


Ayçiçeği tarla kenarına bıraktığım kovanlardan istediğim verimi alamadım.Başarısızlığımın sebepleri 1. Kovanların hepsi yazın bölünmüş kovanlardı sezonda istenilen kalabalığa ulaşmamışlardı. 2.Ayçiçek tarlasına geç taşınmışlardı yani ayçiçek başağa dönüşmek üzereydi.Kendi yiyeceklerini çıkartıp bahara çıksınlar bana yeter.
Sevindirici tarafı sağ baştaki kovanı her kovandan 1 adet yavrulu çıta alarak (arısıyla beraber) kovan birleştirme parfümüyle içine sıkarak bundan 2 gün önce hazır ana verdim.Kovan kapağını kaldırıp sadece baktım henüz ana çıkmamıştı.Önümüzdeki pazar günü yani iki gün sonra kesin ana çıkacak .



Böldüğüm kovanın içi.Fazlalık çıtalar da var kasım ayında arıyı sıkıştırırken içinden alacağım.




Bu da bahçede bulunan böldüğümüz kovanlar.Soldaki 3 kovan eski kovanlar sağdakiler yeni oluşturduğumuz kovanlar.Anaları henüz çıkmadı.onlara da 2 gün sonra bakacağız.




Eski kovanların yerine yeni böldüğümüz kovanları koyduk.Gelen tarlacılar eski yerlerine gelsinler diye.



Böldüğümüz diğer 2. kovan


 



Bu da  3.'sü



Bu ve bundan sonraki fotolar  eski kovanlarımız.Sezon bittiği için şurup verdik.



Eşit bölmemize rağmen bu kovandan eski kovana bayağı bir arı gitmiş.Ama yeni çıkacak yavrulu çıtalar var.2 gün sonra durumunu kontrol edip ona göre karar vereceğiz.


Bu kovanın da durumu iyi.

1 yorum:

  1. sayın cihan bey gördüğüm kadarıyla bu işi profosyonel yapıyorsunuz benim bir sorum olacak aldığınız ballardan bize bir fotoğraf koyarsanız sevinirim gerçek bal ne renk oluyor görebilirmiyiz saygılar

    YanıtlaSil