20 Şubat 2013 Çarşamba

STRAFORDAN ANA ARI ÜRETİM KUTUSU YAPIMI


Komşuya beyaz eşya gelmişti,onun strafor köpüklerini dışarı bırakmışlar,ana arı üretim kutusu yapmak için çalşmaya başladım. Hızlı yapıştırıcı ile bir deneyeyim dedim tutmadı köpüğü eritti.Daha sonra giriş deliğini çiviyle ve sıcak silikonla yapıştırdım. Tabanlarına çiviyle havalandırma deliği açtım. Larva transferiyle yavru arılardan arılandıracağım bu kutularda hem ana yetiştireceğim hem de bana bu zamana kadar bal veren,kovan çoğaltmamı sağlayan verimsiz eski anayı öldürmeyip bu kutularda kalan ömürlerini geçirmelerini sağlayacağım.Her zaman iddiam odur ki bizim arıcılarımız maalesef bize bal veren,kovan çoğaltmamızı sağlayan bu canlıyı işi bitince öldürmektedir.Son sözüm bırakın bize hizmet eden bir koloninin en önemli canlısı ANA ARIlarımız yaşasın. Eline sağlık ustacığım çok güzel oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder