10 Mayıs 2012 Perşembe

ŞEHİRDE ARICILIK


5 Çıtalık bir koloni oluşturarak evimin çatısına getirdim.Kafkas arısı olan arılarımı bu kolonide Karniol cinsine çevirerek bal verimini görmek amacıyla döllenmiş karniol arısı sipariş verdim.Kafeste gelen arıyı zaman geçirmeden kovana verdim.Tamamen kendi hatamın sonucunda karniol arıyı bir gün sonra kestiler.(Kafesin kek kısmı çok katı diye keki alp oraya bal koydum ana arı çabuk çıktı.) Zaman geçirmeden ikinci anayı sipariş ettim ama gelen kargoda kafesin içinde ana arı yoktu.Bu arada koloni  ana arı gözlerini dikmişti bile.


Kovanda arılar normal çalışıyorlar.


Fazladan olan memeleri kafese alıp çıkan ana arıları önceden çıkan ana arı ve işçi arılar öldürmesin diye ana arı kafesinin dibine biraz bal damlattım önümüzdeki 3 gün içinde bütün ana arıların çıkmasını bekliyorum.Kafesleri takamadım çünkü çıtanın alt tarafında olan memelere büyük geldi.Uçlarından 2 cm kesmek gerekiyor.


                                                                                                                                                                                     Kovan içi sıcaklık normal değerlerdeydi.





Bölerken kapalı yavrulu çıtada vermiştim.



2 Adet temel petek vermiştim kabartmaları için.


Su ihtiyaçları için şerbetliğe temiz su vermiştim.Suyu döktüm.



500 mg şerbet verdim.Kovanı kapadım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder