20 Mart 2012 Salı

BAHAR SEZONUNA BAŞLANGIÇ.

İşyerimin bitişiğine Postane var kuyruk işyerime doğru oluyordu.Dün çok sıcak oldu yüzlerce arı bir anda dışarıya çıktılar.Hemen bodrumun camını ve kovanın kapağını kapattım.İçimden de Allah'ım nolur kimseyi arılar sokmasın yarından tezi yok arılarımı buradan götüreceğim diye dua ettim.
Kanaatime göre arılar yaşamlarını devam ettirebilmek için her şartla mücadele ediyorlar.Kapalı ve ılıman bir arılık arıların kışı çıkartması için uygun bir yer olduğunu düşünüyorum.
Elime konan bir arı dakikalarca kendini temizledi.Elime konması bayağı hoşuma gitti.
Ortalık sakinleşti.
Arıyı Arnavutköy-Hacımaşlı köyüne götürdüm.Arka plandaki ağaçlar yapraklanınca öğleden sonra arıya gölge yapacaklar.
Biraz dinlendikten sonra kovanın uçuş kapağını açtım.Bu yaz burada 3-5 koloniyle çalışmayı düşünüyorum.
Kovanın önünde buğday tarlası var.
Yemliğe koymak için su getirdim ve bal şerbeti yaptım.
Allah'ımızın sonsuz kuvvet ve kudreti yeryüzü canlanıyor.
2011 yılının anası.
Sağ tarafa suyu sol yemliğe de hazırladığım bal şerbetini döktüm.Birkaç gün yanlarına gidemiyeceğim.Gerçi su bulma konusunda sıkıntı çekmezler ama yine de verdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder