7 Mart 2012 Çarşamba

Bahçede bir günüm...

Kıymetli dostlar uzun bir aradan sonra arılarımın yanına 4 ay gibi gidememiştim artık her gün gidiyorum.Bugün Kıymetli hocam Yalçın Sezer beyin dükkanına uğradım.Muhterem valideleri oradaydı.Varoa mücadelesi için malzeme aldık birde vitamin takviyesi aldık.Şimdi doğru arıların yanına.
Yarım kiloluk kekler çıkmış tüketici kiloluk kekleri bitiremiyor demiş yarım kilosu 2.5 Tl.
Arıcılık malzemelerinden bir görüntü.
Çift katlı kovanlar 85 TL.
Varoa mücadelesi için aldığımız ilaç ve vitamin.
1.5 litre suyla yaptığımız birebir şerbet göz kararı ile içine 2 çay kaşığı kadar vitamin attık.Çalkaladık içine 1adet limon sıktık.
Bu kişi de büyük arıcı kadim dostum Fevzi abim.Arı sevgisi yüzünden arıları kışlatmak için Gaziosmanpaşa Bağlarbaşı caddesinin sonunda bulunan evinin arka bahçesine getirmiştik.Evinin her tarafı binalarla çevrili hiç rüzgar almadı güneş açtığı zaman arıların hepsi dışarda vatandaşın mutfaklarının hepsi arı kovanlarının bahçesine bakıyor.Havalar biraz daha ısınınca arıları götüreceğiz.O zaman kadar bizi dövmezlerse iyidir diyor Fevzi abi.Eski komşularımız olsaydı hepsini tanıyorduk diyor.Binalar yapılınca kimse kimseyi tanımıyor.Arıyı açınca çabuk çabuk baktırıyor zaten.))) Benim için işin gücün resim çekmek diyor.Elin hiç bir şeye yakışmıyor dedi.Yazarım bak dedim.Yazamazsın dedi.
Şerbeti çıtaların ortasına koymuştuk daha sonra ana arı öbür çıtalara geçemez diye kenara aldırdım.
Kovanımın altı böyle bahar geldiği için arılarımı bu kovana aktardım.
Topu topu 1 kovan arım var zaten.Diğer arıcı ustaları okuyorum şu kadar kayıp var bu kadar öldü diyorlar.Benim için %100 başarı.)))
Bir sefer daha şerbet verdim.Bahçede erik ağacı çiçek açmış bundan sonra kendi yiyeceklerini bulurlar artık.
Yeni kovan altlığı fiyatı 32 TL.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder